![umowa](https://itrivial.pl/wp-content/uploads/2020/07/person-in-black-suit-hired-an-employee-3760069-650x364.jpg)
Pożyczka u pracodawcy, jak sama nazwa wskazuje, jest zaciągnięciem długu u osoby dającej zatrudnienie. Kwoty mogą się różnić, a ogólne zasady zależą od konkretnego zakładu pracy. Jak się ubiegać o wspomnianą zapomogę?
Pieniądze mogą zostać wypłacone przez pracodawcę między innymi ze środków obrotowych firmy lub zakładowego funduszu socjalnego. Sam proces ubiegania się o pożyczkę nie jest niczym skomplikowanym. Bardzo często wystarczy po prostu porozmawiać z przełożonym. Sprawdzi on staż pracy, kwotę pożyczki, termin jej spłaty oraz ewentualne odsetki. Wszystko tak naprawdę ustala się w sposób indywidualny, gdyż nie ma konkretnych przepisów ustanawiających jedną i tę samą regułę dla każdego przedsiębiorstwa.
Na pożyczkę u pracodawcy mogą liczyć pracownicy, którzy spełniają kryteria ustalone przez firmę. Może to być na przykład minimalny staż pracy i liczba pracowników, którzy równocześnie korzystają ze środków od szefa. Jeśli osoba zainteresowana spełnia wymagania, musi jeszcze wystosować specjalny wniosek w celu dopięcia formalności na ostatni guzik.
![pracownicy](https://itrivial.pl/wp-content/uploads/2020/07/smiling-coworkers-standing-in-modern-office-4173356-1024x683.jpg)